Scenski prikaz o životu i mučeništvu vlč. Stjepana Povoljnjaka – Sisačka biskupija
Sisačka biskupija

U sklopu Dana vlč. Stjepana Povoljnjaka u župi Kravarsko 24. svibnja održan je scenski prikaz „Teška vremena“ o životu i mučeništvu vlč. Stjepana Povoljnjaka. Scenski prikaz okupio je 60ak osoba koje su više mjeseci pripremali kazališni komad sastavljen od 20 scena kroz koje se nastoji prikazati život herojskih krjeposti ovog mladog svećenika koji je u 26 godini života ubijen od strane agenata udbe isključivo iz mržnje prema vjeri.

Sam projekt nastaje na poticaj gosp. Stjepana Kolarca, župljanina župe Kravarsko, a scenarij potpisuju Stjepan i Biserka Kolarec te upravitelj župe vlč. Hrvoje Zovko. Doprinos kazališnom komadu stručnim savjetima dala je i hrvatska je teatrologinja i kazališna kritičarka prof. Sanja Nikčević te prof. Marijana Komljenović koja provodi znanstveno povijesno istraživanje o svećenicima s područja Turopolja koji su žrtve komunističkog režima.

U društvenom domu okupilo se više od 400 gledatelja i štovatelja vlč. Stjepana od kojih su mnogi u suzama dočekali kraj scenskoga prikaza. Ukupno su od strane komunističkog režima u našoj zemlji ubijene 664 Bogu posvećene osobe. Koliko nam je poznato, ovo je prvi scenski prikaz jednog manje poznatog svetog života položenog za Boga i čovjeka.

Po završetku scenskoga prikaza publici se obratio gosp. Kolarec iskazavši ponos na ostvarenom uspjehu te najavivši buduće projekte. Nakon njega, govoreći o snazi žrtve i ljepoti života s Kristom u okrilju Crkve prigodnu riječ uputio je i vlč. Zovko. Večer je nastavljena u podnožju crkve gdje su župljani za sve prisutne pripremili domjenak.

Stjepan Povoljnjak rođen je  25. svibnja 1919. godine u Kravarskom od oca Mate i majke Ane, rođene Matušin. Pučku je školu završio u rodnom Kravarskom, a Klasičnu gimnaziju na Šalati u Zagrebu, gdje je 1939. godine položio ispit zrelosti s izvrsnim uspjehom. U Zagrebu je završio Bogoslovni fakultet te ga je 29. lipnja 1944. za svećenika zaredio nadbiskup dr. Alojzije Stepinac. Mladu misu imao je 2. srpnja iste godine u Vukovini. Na kapelansku dužnost u Odru krenuo je 14. svibnja 1946. godine, kada je s 26 godina i dvije godine svećeništva završio svoj mučenički život. Opće je uvjerenje bilo da je mučen i ubijen jedino zato što je bio svećenik i što se sve što je imalo veze s vjerom i Crkvom mrzilo. Više o njegovom životu možete pročitati ovdje (https://www.zg-nadbiskupija.hr/stjepan-povoljnjak-1919-1946-kapelan-u-odri/16761).

Grob ovoga mladog mučenika nalazi se 50 metara od župne crkve, a svjedočanstva o njegovom životu možete pročitati ovdje (https://hkm.hr/vijesti/domovina/svjedocanstva-stanovnika-o-mucenickoj-smrti-vlc-stjepana-povoljnjaka/).

Tekst: župa Kravarsko

Fotografija: Studio Sokol

Hvaljen Isus i Marija 👋